du går med blicken vänd, kan du ha sett mig än? nån borde byta stad, för nu kommer allt tillbaks

Här sitter jag i vanlig ordning som min pappa skulle säga. Jag väntar på mitt te och kände att det var hög tid för ytterligare ett bonusinlägg denna dag. Jag sitter och tränar på min föreläsning som jag ska hålla på ca 30 minuter imorgon om Enighetskyrkan eller Moonrörelsen eller Familjefederationen för världsfred och enighet *pust* haha! Jag var klar, eller snarare tänkte att nu får det räcka helt enkelt! Tills jag tänkte att fan det här är i princip det allra sista jag gör och jag kan fan ta och göra det ordentligt (för en gångs skull) även om det betyder en natt till med alldeles för få sovtimmar.... Skit samma jag är trött i vilket fall som helst...

Jag skulle ändå inte kunna sova, nyser och nyser och nyser och nyser och nyser och nyser och ja nu fattar min poäng... allt kliar fortfarande jävla pollen skit helt otroligt trodde aldrig i mitt liv att mitt huvud har så många ställen som det kan klia på! PANIK! SKRIK OCH PANIK!

Sitter och baddar mina ögon med en handuk med kallt vatten på, så skönt. Jag vill vara gladare nu. jag vill att skolan och pollen och allt plugg, alla måsten, alla "gör det", alla "var där"  och "kom i tid", alla "gör det bättre" alla "gör det för att du måste":n ska lämna mig i fred och försvinna.

Jag vill inte göra något som inte är på mina vilkor igen. Jag vill inte göra något som jag inte själv valt. Har jag valt själv så kan det få göra så ont det vill sålänge ingen knuffat in mig i just det hörnet eller dumpat högen med måsten i just mitt knä. Det ska vara jag. Snart kommer faktiskt tiden då man ska vara lite egoistisk, göra saker för sig själv och göra saker lite kravlöst mest för att det är roligt att prova på och känna om tårna får plats. Det är vad jag önskar mer än något annat just nu. 

Andrum och stor plats och mycket tid som jag ska kunna ta så mycket jag vill av. Snart mina vänner snart så.

Jag kommer faktiskt ihåg i slutet av nian och du och jag låg på din studsmatta Sofia och pluggade järnet till sista musikprovet och simmade i tankarna på frihet. Som vi längtade till att få sommar och ledigt samtidigt som vi skrämdes av att inte veta vart vi skulle. Det skulle vi få veta den 15 juli. Jag fick faktiskt ett mail för några dagar sen från Södertörns Högskola som tackade för mina sökningar och berättade att resultat ska jag få den 15de juli i år med. Nu är jag inte det minsta rädd, för helt ärligt spelar det inte någon roll om jag får plugga där i år eller om jag jobbar och tjänar pengar och reser istället. Mest provar jag på att söka, kanske får prova att läsa en kurs på högskolan, prova på att jobba, kanske kommer prova på att vara arbetslös (jäklar vad spännande haha) eller vad som helst egentligen...
Jag provar om tårna passar helt enkelt. Pussar!    


Kommentarer
Postat av: sofia

Jag kommer också ihåg! Kan inte fatta att det var tre år sen... puss

2011-05-23 @ 09:59:05
Postat av: Amanda!

DEN TIDEN ÄR NU! VI ÄR FRIA OCH IKVÄLL ÄR DET SKIVA"

2011-06-02 @ 10:01:03
URL: http://calbucura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0