Protect yourself, cause you´ll wreck yorself in this cold hard world so check yourself, conceal your dreams and you shield yourself til that one kind soul reveals itself

Idag firar vi mig tycker jag, för idag fyller jag 7000 dagar! WOHO! Den 18 maj, idag har jag levt i 7000 dagar, det låter rätt lite tycker jag men så är det! TJOHO!

Jag har från torsdag till måndag levt ett skönt och lugnt liv på landet med farmor, där har jag sovit länge, läst böcker i solen och skrivit lite projektrapport. Jag har tagit promenader med farmor och lyssnat på hennes små anekdoter och berättelser om när pappa var liten och om hur hon träffade min farfar som dog ett år innan jag föddes. Ack, att ha levt på femtiotalet, tänk stockholm på den tiden ni, jag kan inte alls föreställa mig det. Hon brukade gå ut och dansa med sina vänninor och gå på klubbar hon med, det är svårt att tänka sig. På ett ställe som hette Zansibar, som idag heter Fasching - forfarande klubb alltså - där träffade hon honom, så fint! På lördag fyller min fina farmor 80 år, då ska vi fira här.  

Nu ska jag ut och rota i garaget i jakt på mammas gamla jeansjacka, vet inte om den ens finns där, men jag är för fattig för att köpa en egen innan jag vet helt säkert att den är slängd! SEE Y´ALL!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0