oh star fall down on me, make me make a wish upon you

Jag tror jag tar detta på svenska, på senaste har jag helt ärligt glömt att skriva på engelska i bloggen, kommit på det mitt i och ändrat mig. Och poängen var från början att jag ville skriva på engelska för att jag aldrig fick skriva nåt i skolan. Nu däremot, det verkar aldrig ta slut och det är precis så jag önskade det! Och eftersom några av alla mina många läsare önskat se svenska på bloggen så, here you go, happy christmas haha! Fast ok, jag kommer säkert vilja skriva på engelska snart igen, så vi får se hur länge detta håller!

Idag har jag känt doften av lussebullar i huset hela dagen, jag tog en fruktansvärt kall promenad med Mihaela i det vackra snöklädda tullinge och så har jag pluggat engelska såklart! Uppsatsen är nu förhoppningsvis helt avklarad och perfekt, vill så gärna ha ett lysande stolt MVG här...

Jag har då även möblerat om mitt rum, helt på egen hand satt upp min vackra jul stjärna och nya röda luftiga gardiner, bytte plats på skrivbordet och fotöljen som nu står nedanför fönstret och ser fint ut... 
höll på att få en hjärnskakning när jag trilla ner från skrivbordet. Skrivbordet vill jag ta bort, det är inget passande skrivbord och jag använder det aldrig förutom att dumpa saker på.
Jag vill köpa en stor byrå att lägga alla mina gamla papper och minnen i, en mysterie byrå som mina barn-barns-barn ska hitta på min vind i mitt stora gamla hus när jag är 102 år, så ska jag sitta i en gamal gungstol och berätta om mina spänande äventyr från "när jag var ung"... som spännande natt bad från en båt med främmande människor och vänner... spännande galna resor till Grekland, Berlin på nyår och London i vackert vårväder! 

Hihi vilka mysiga tankar som samlas i mitt rum när det är så här mysigt! Nu ska jag fortsätta fundera och läsa religionshäftet klart, med en mysig kopp te med glöggsmak, en nybakad lussebulle och en mandarin och tänt ljus!
Happy första advent!




Oh oh oh! Vill ni ha världens vackraste låt att lyssna på en vacker, mysig kväll? "The Fire" med Imogen Heap, hela låten går med ett mysigt sprakande som från en öppen brasa. Och har ni lust att läsa något riktigt mysigt (definitionsfråga) som garanterat kommer att ge er rysningar så rekomenderar jag än en gång starkt "The Yellow Wallpaper" av Charlotte Perkins Gilman. 5 sidor lång, mest värda jag någonsin läst!


Kommentarer
Postat av: fanny

Josefinne! 30 november idag...

2010-11-30 @ 08:45:11
URL: http://fannybergkvist.blogg.se/
Postat av: mickis

äntligen äntligen svenska!! nu kan jag börja läsa detta igen :D

2010-11-30 @ 19:00:07
Postat av: sofia

Jag blev helt chockad när jag såg att du börjat skriva på svenska igen :o :D!

2010-11-30 @ 19:12:46
URL: http://picturebridge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0