jag tror att våren kommer snart

jag tror jag tror jag tror!
efter min långa sköna dusch i morse så kom jag ut som ett russin i köket för att se att solen was long gone och utbytts av mörka moln, snö och blåst. blä sa jag och tog tag i det ännu tråkigare: svenska tal. jag har i princip kommit på vad jag ska prata om men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. mer om det senare kanske. nu är solen framme i alla fall, var ute på min efterlängtade promenad med nelly för ungefär en timma sen. hälsade på solen men det var inte så skönt som jag hoppats. det var super kallt och blåsigt och håret kom ivägen och nelly skulle jaga vartenda jäklans löv kors och tvärs över vägen, tro mig, efter ett tag inte lika gulligt som det låter... anyways, sitter och mest lyssnar på mig själv sjunga melissa horns låt kungsholmens hamn i hörlurarna från senaste konserten, dricker passionsfrukts te och knopar på talet. nej mest taggar jag nog för ikväll. det blir plockmat täckt över hela bordet, gott vin och bubbla. det är precis vad jag, vad vi alla som kämpat så hårt det här läsåret, förtjänar. det ska jag njuta av.


mamma och pappas bild skickad från new york där de befinner sig just nu; jag sa ungefär "aww vilka fina föräldrar jag har - SOM POSAR MED DANIEL RADCLIFFE I BAKGRUNDEN!" vad är rättvisan i det. i stället för att gå på hans musikal som nu går på broadway så går de på musikalen chicago.. " aww vilka blåsta föräldrar man har som går miste om att se daniel radcliffe LIVE". 
oh well. PUSS till dem, daniel radcliffe (harry potter för alla som inte vet) och alla fina vänner där ute. PUSS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0