It´s love that leaves and breaks, the seal of always thinking you would be real happy, healthy, strong and calm, where does the good go?

London bilder comin´ up!


Lång lång lång natt spenderad på skavsta flygplats; här är tidig tidig morgon i väntan på boarding med te och trots allt gott humör.

Hej alla glada på tåget från stansted flygplats till london! Eftersom jag spenderat hela natten åt att läsa kartor och tunnelbanekartor så var jag nu bäst på det, jag kan! Moahaha! Dagen spenderades på oxfordstreet med tonvis av shopping in och ut, upp och ner i affärer!





Och lika mycket shopping nästa dag...





Vi sökte efter Sofias och Mihaelas käraste Marc Jacobs...

...vi letade...

...och letade...

...kanske där?
Nej det blev inget Marc Jacobs denna gång, vi däckade ihop inne på Starbucks istället!



Vårat rum var litet och gult, men med väldigt sköna sängar (tack för det). Dock varje morgon klockan åtta började hela rummet lukta vidrigt med cigarettrök, som om vi alla tre suttit och halat i oss varsit paket.. det var alltid lika trevligt.. 

Vårat badrum var löjligt claustrofobiskt litet och rosa..

"Hear hear"!


Morgon tre: Med varsin chailatte i handen promenerade vi till Kensington Garden för den idylliska morgonpromenaden, jag planerar att uppleva många många sådanna i framtiden!
 
tjohoo!

det såg först lite mulet ut men åh så mysigt det var, och snart ska ni se att det klarnar upp!

hej lilla fina ekorre!





we are standing now at the edge of the world.. vi hamnade vid en mysig damm, med massa:

svanar och knasiga fåglar som var väldigt modiga..







hej där!



halleluhja! rosa blommor på trädet, det är vår i london ska ni veta!





Jag har så fina vänner...



heja krokusar! heja våren!

Vi brunchade här vid vattnet - say no more, we love!







heja...

...heja våren!

Vi vandrade vidare och hamnade här: Harrods! Där inne hittade vi kalles chokladfabrik minsann!



Mycket hade vi hunnit med redan klockan fem i tre då vi kommer upp ur Westminister tunnelbanan och möts av denna rätt mäktiga syn!
 


Såklart att vi måste turistposera framför Londons landmärke!





Brutalt mäktiga Westminister Abbey you wouldn´t believe! Lika mäktigt var inträdet, 16 pund (ca 160 kr).. "no bloody way" sa vi och vände på klacken och gick...

...över London Bridge med London Eye i bakgrunden, nu kisar vi i den underbara vårsolen!
 


Super-Harry Potter-geek som jag är så släpade jag med mig mina trötta vänner till Kings Kross för att få se detta, som ju faktiskt var en besvikelse då jag faktiskt förväntat mig något lite lite mer... roligt.. vi var dock inte ensamma, det kom faktiskt tio nånting turister som säkert tänkt sig något rooligare de med.. jag undrar hur många fans de gör besvikna varje dag... skrattade väldigt mycket gjorde vi i alla fall åt den löjliga plastlpattan på väggen och åt att jag skulle stå där och turistposera! Hoho!



Det blev en något trött men väldans god sista middag på en italiensk restaurang i vårt kvarter i Bayswater!
Nästa morgon blev det för andra gången världens godaste frukost på "Waffle Palace":
 


Vi åkte från hotellet vid tio. Nio timmar senare var vi hemma i sverige, en hel jäkla dag slösad på att resa hem.. jag gillar faktiskt natt och tidig morgon-resande bättre!


Jag längtar så så mycket tillbaka! Men jag ska se frammåt, nu är det ju faktiskt bara 10 dagar tills jag fyller 19! Tjoho! Som sagt i rubriken i inlägget innan: Life is peachy - när jag vill att det ska vara det!


Kommentarer
Postat av: Moa

SV: JOSSAN <3 Jag har skrivit ett fett långt brev till din Facebook, logga in o läs bums och nu.

2011-03-08 @ 16:20:26
URL: http://hejmoa.webblogg.se/
Postat av: sofia

Jag är så imponerad hur snabb du var på att lägga in bilderna på bloggen! Duktigt ;) haha. Att vissa bilder verkligen inte är okej är ju en annan sak, herregud haha. Åh vad man saknar London när man ser bilderna... Så underbart <3



Uppdatera oftare! :)

2011-03-09 @ 14:03:07
URL: http://paintingstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0