i taxin i trappen i hissen i hallen jag faller falleeer

Lovar du att vara ärlig?: Cross my heart and hope to die! (vad fan menas med det egentligen??)
Du heter: Josefine
Smeknamn: Jossan, Grisen om det kommer från min pappa, då är vi alla små grisar.
Låt som du lyssnar på när du är ledsen sörjer till?: Jag försöker helst undvika att koppla musik till dåliga saker eller minnen, självklart oundvikligt men jag försöker alltid peppa upp med peppmusik.
Vad tror folk om dig?: Att jag är så glad.
Stämmer det?: Jag vill att det ska stämma så då tycker jag att det gör det. Ledsen får man vara också, men glad vill jag vara.
Vad får du oftast komplimanger för?: Min sång... och ni vet min allmänna gullighet och sprudlande glädje! HAHA!
Har du hånglat idag?: Nej.
Vad säger du för att imponera på någon?: De gånger jag vill imponera på någon brukar det oftast komma ut i babbel och sånt vill jag helst inte lägga på minnet. I´ll get back to you den dagen jag lyckas.
Hur imponerar man på dig?: Man får mig att skratta och blir glad. Och så är man ödmjuk och snäll. Så beror det faktiskt på vem det är som imponerar såklart.
Brukar du skratta för dig själv?: Såklart, ofta också.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Det bliran bra! Natti!"
Var bor du?: Tullinge
Trivs du där?: Mer och mer. Så fort det blir grönt och varmt och vackert så trivs jag vartsom helst tror jag, men gär är ju hemma.
Äger du några Converse?: Äkta? Ja tre riktiga och ett par oäkta som jag använder mest.
Brukar du bli för full?: Nej inte brukar. Beror på i vilket samanhang man är i.
Är du allergisk i mot något?: Nej. Kokos kan klia lite. Och plötsligt pollen, har inte varit det förut men plötsligt kliar allt och jag nyser non stop!
Har du haft sex senaste veckan?: Nu skrattar jag sådär för mig själv igen!
Hur svarar du i mobilen?: "Heej" med en flärp uppåt på e:en. Eller "Hej det är Josefine". Möjligtvis "Hallå".
Antal timmar sömn inatt?: ca 10.
Sov du ensam?: Jaa.
Brukar du komma i tid?: Jag kommer gärna försent till skolan men har aldrig vart sen till jobbet... fascinerande...
När mår du bra?: Omgiven av fina vänner, på picknick, te och prat, dans hela natten, promenerandes ensam i skogen upp på vackra skansberget i solen. När jag har mycket att se fram emot, som nu!
När blev du fotad senast?: Idag när jag kände mig sjukt fancy-pantsy i mina nya kläder och skor, då kom fanny med kameran!
Hur känner du dig nu?: Lugn och tillfreds med världen. Glad i allmännhet.
Vanligaste färgen på dina kläder?: Vanligast är blå jeans. Vitt och svart vanliga färger.
Vad tycker du om fötter?: Jag är den sista personen som får tycka illa om någon annas fötter. De är otroligt underskattade, de är ju hjältar herregud som bär oss varje dag!
Vad saknar du?: London. Fjärilar i magen.
Hade du en bra kväll igår?: Jaha då, gormetkväll med Amanda, vi fick både solsken och mysigt ösregn och åska där vi satt under täcken på verandan.
Favoritdryck på morgonen?: De mornar jag hinner dricka nåt alls menar du? Te såklart.
Rakar du benen: Jodå, med oregelbundna intervaller.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Oj så olika. Önskar att jag hade ett klockslag, vi kan väl säga att mitt i skolveckan så får man lite panik om man fortfarande inte har somnat vid 12.
Är du blyg?: Väldigt. Jag hoppas att jag har blivit lite modigare efter de här tre åren dock.
Sysslar du med någon idrott?: Åh vilken tråkig fråga. Nej.
Vill du hellre ha mail än brev?: Brev är ju fint. Men det är ju såklart innehållet som räknas! Aw!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Jag vill tro på det. Och då måste det ju finnas.
Har du spytt offentligt?: Eh... ... jag förstår inte frågan....
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag?: Tjej är jag ju. Om jag vore kille alltså... hångla med en tjej kanske... är jag snygg förresten? Ja såklart jag skulle va... oj jag skulle... Gå in i killarnas omklädningsrum såklart!
Är du nöjd med ditt liv?: Livet har varit ganska snällt hittils. Jag har inga större klagomål nej. Jag har en underbar familj och fantastiska vänner. Kanske att kärleken skulle kunna kika åt mitt håll nån gång snart men annars så!
Är du bortskämd?: Jag kommer nog inse, när jag flyttar hemmifrån, hur bra jag hade det hemma, och hur bra det var att kunna ringa pappa när pengarna råkade ta slut och jag behövde köpa skorna till studenten. Det ser jag fram emot hoho!
Vad gör du i morgon?: Jag älskar överraskningar, så jag kommer älska dagen imorgon.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Det beror på vad jag gör under veckan och såklart hur mycket pengar jag har at slösa såklart.
Vad längtar du till?: STUDENTEN. Sommaren och sommar. Äventyr och picknickar och utflykter. Massa saker!
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Det vill jag defenitivt påstå! KÄRLEK TILL DEM!
Vad använder du för shampoo?: Head and shoulders, olika Dove, Glister, och många andra jag inte kommer på namnen på nu, gillar att variera.
Vad är det finaste du fått?: Min mormors pappas mammas vigselring. Och pussar och kärlek och kramar och värme såklart.
Hur gammal är du?: 7000 dagar gammal är jag och en och en halv timma nu! Alltså 19 år, två månader och en och en halv timma nu!
Tycker du om någon just nu?: Tycker om många männsikor. Och min hund som inte är en människa.
Om fem månader?: Är det den 19de oktober. Det är kallt och mörkt och mysigt. Då tänder vi ljusen igen och snart är det Fridas 16de födelsedag också. Jag jobbar förhoppningsvis och kanske pluggar någon kurs på södertörn, och så njuter jag av en speciell tid då jag faktiskt kommer vara fri att göra vad jag vill!
Du samlar på?: Téer faktiskt. Te koppar också.
Alliansen eller rödgröna?: Rödgröna!
Vem ringer du när du är arg/ledsen?: Beror på hur ledsen jag är och vem jag är ledsen på. Vissa får mig att tänka på annat och skratta igen, någon annan är sympatisk och förstående. 
Gillar du golf?: Minigolf kan vara roligt!
Vilken tid gick du upp idag?: Halv elva!
Har du strumpor på dig nu?: Ja, hatar att inte ha strumpor på mig faktiskt, hemskt obekvämt.
Är det okej att gråta?: Nej, "off with their heads" till de som gråter!
När grät du senast?: I natt när jag vaknade och hade drömt att syster Fanny hade dött, och sen kunde jag inte släppa tanken på hur fruktansvärt det skulle vara att jag låg där och hulkade och tårarna rann tills jag somnade igen. Men det kom jag inte på förns nu igen, glömde ge fanny en bamsekram idag ju för att hon finns! En sån ska hon få imorgon!
Vad skulle du göra om du vann en miljon?: Skrika och hoppa och skratta och gråta och få panik för att jag skulle tro att det var ett skämt och sen få panik för att jag skulle tro att pengarna skulle försvinna och sen skrika lite till tills jag svimmade och vakna upp på sjukhuset och... ja ni fattar scenariot alltså! HAHA! Sen skulle jag resa någonstans... nej defenitivt köpa en lägenhet såklart!
Bär du glasögon eller linser?: Inget av dem.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?: Jag skulle inte ens fatta att nån gjorde det om de inte sa det till mig och då skulle jag med största sannolikhet inte veta vad det var för märke eller tappa hakan för att nån är villig att lägga så mycket pengar på ett klädesplagg... (5000 för en väska Mihaela...) hoho!
När går du upp ur sängen en helgmorgon?: Beror på när jag kom i säng dagen innan. Mellan tio och två typ!
Vill du gifta dig?: Ja, på en strand eller på en vacker gräsklädd höjd ovanför vattnet och en vän får agera präst och ingen nämner "inför gud" eller "tills döden skiljer oss åt" och sen ska vi ha värsta festen ska ni tro!
Vill du ha barn?: Ja, minst en flicka och en pojke men gärna fler! Och jag paxar namnet Edit efter min gammelmormor Momma Edit!
Solar du ofta?: Jahaa då, jag är redan brunast haha!
Hur vig är du?: Det... vill jag i ärlighetens namn inte alls svara på!
Är du musikalisk?: Jovars, sjunger gör jag mest hela tiden och en snygg tersstämma kan jag lägga och taktkänsla har jag nog.
Vad dricker du helst när du är törstig?: Vatten eller mjölk!
Tror du på ett liv efter döden?: Jag vill tro men är inte säker på att jag gör det... men åh vad jag vill tro att de vi älskar aldrig lämnar oss!
Tycker du om sushi?: Löööve it!
Bor dina föräldrar tillsammans?: Ja tillsammans med mig och systrar och lilla grishund!
Har du tandläkarskräck?: Det beror på vad jag ska göra. Inte på en vanlig check-up och det är det enda jag har varit på hittils, ska de däremot borra och dra ut tänder och sticka sprutor i tandköttet så finns det en risk att jag dör.
Har du någon gång gråtit dej till sömns?: Ja som sagt senast igår kväll då fanny dog i drömmen... usch!
Är du bra på att laga mat?: Ja jag har precis upptäckt att det är en välgömd passion of mine, idag lagade jag Broccoli och västerbottenpaj a la Josefine till hela familjen till middag! Nån dag ska jag göra en Chevré risotto för det lät så gott att äta i solen med ett glas vitt vin till!


Kommentarer
Postat av: fanny

haha whut! Fluffe då :( hur dog jag? :) <3

2011-06-03 @ 00:43:38
URL: http://fannybergkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0